blogguppehåll och fruktansvärdheter

1 december, 2010 § Lämna en kommentar

Herrejösses, ibland kommer man av sig.

Ni vet livet. Arbete, bostad, vård, skola och omsorg. Då blir det sådana här ofrivilliga bloggpauser. Man borde vara bättre, men men men.

Det första jag gjorde när jag tog mig tillbaka ut på nätet var att läsa xboxflickans blogg. Där läste jag om hur spelbutiker (och andra butiker med för den delen) hade delat upp sitt utbud i tjej- och killavdelningar. Så tjejer förväntas spela rara, söta spel och killar tuffa shooters med massor av våld och blod. Ni vet, sådana där enkla dumma stereotyper om hur vi förväntas vara och vad vi förväntas gilla bara baserat på kön. Fruktansvärt. Anskrämligt för butiker 2010. De två som omnämns i xboxflickan kommer jag inte handla spel hos i jul i alla fall.

Taggad: , , , , ,

Lämna en kommentar

Vad är detta?

Du läser för närvarande blogguppehåll och fruktansvärdheterOur Prince is in Another Castle.

Meta